Markten
5
Talen
3
Creators
24

Sinds half mei heeft air up via Speekly 24 creators opdracht gegeven die voor 5 verschillende markten content in het Duits, Italiaans en Nederlands hebben gemaakt.

UGC in de startblokken

In mei 2022 begon air up met het testen van UGC-advertenties met een interne UGC-strategie. Voor dit doeleinde werden de content en de bijbehorende buy-outs bij influencers ondergebracht met wie ze al eerder hadden samengewerkt. Al in de startblokken werd duidelijk dat UGC duidelijk beter presteerde dan klassieke merk advertenties. Vanwege een complex intern proces kon UGC echter niet in de gewenste mate worden opgeschaald.

Strategie en doel

Om een aanzienlijke hoeveelheid UGC te verkrijgen, vertrouwt air up nu op Speekly om verschillende videoadvertenties vanuit verschillende perspectieven te produceren. Het doel: voortdurend een bibliotheek met UGC-advertenties op te bouwen die specifiek ingezet kunnen worden om de TikTok- en Meta Ads Manager te vullen met goed presterende advertenties.

Strategie

air up vertrouwt op korte UGC-video's van ongeveer 30 seconden, die volgens hetzelfde principe voor verschillende markten worden gebriefd:

Videostroom

De video's bestaan ​​uit een mix van B-roll materiaal en scènes, waarin de creator de gebruiker rechtstreeks in de camera aanspreekt. De video’s beginnen altijd met een unieke hook om de aandacht van de gebruiker te trekken, waarna het probleem wordt beschreven. Daarna volgt de oplossing, inclusief productpresentatie. De video eindigt met een call to action. Elke scène wordt door het Air Up-team individueel aan de creator gebrieft met een origineel geluid en visuele volgorde per scène.

Lokalisatie

Om niet alleen in Duitsland, maar ook op de Duitstalige markten van Oostenrijk en Zwitserland betrouwbare advertenties te kunnen plaatsen, past het air up-team de briefings minimaal aan, afhankelijk van de markt. Lokale gewoonten zoals drinken uit de kraan of het bijvullen van de fles op het werk, tijdens het wandelen of sporten moesten bijvoorbeeld in de video's voor Zwitserland worden geïntegreerd.

Internationalisering

air up is actief in diverse Europese markten en past de video creatives voor elke markt individueel aan. Het bedrijf maakt hiervoor gebruik van Speekly.de en Speekly.it om content in het Italiaans en Nederlands te verkrijgen volgens het hierboven beschreven briefing principe.

Omdat dit een wereldwijde campagne is, laat air up video's produceren waarin niemand rechtstreeks in de camera spreekt en er geen voice-overs worden verzorgd door de creator. Dit zodat de video's ook voor andere markten kunnen worden ingezet. Het merk gebruikt het interne creatieve team om ondertiteling, buzzwoorden of voice-overs in de relevante talen te creëren.

Impact op de prestaties

air up vertrouwt op Meta en TikTok om hun click-through-rate aanzienlijk te verbeteren. De focus van het merk ligt niet alleen op het aantal views of hoe lang kijkers op de advertentie blijven, maar eerder op de hoeveelheid gebruikers die daadwerkelijk de online winkel bereiken.

Door het testen van UGC-advertenties, heeft air up vastgesteld dat deze aanzienlijk betere prestaties leveren in vergelijking met traditioneel intern gemaakte advertenties, vooral in de click-through-rates. De UGC-advertenties behaalden een CTR die tot 2-3 keer hoger was. Na korte tijd is air up al goed op weg om de prestatiedoelen te bereiken die het zichzelf heeft gesteld voor UGC-advertenties.

Patrick Millinger
Sr. Digital Marketing Manager bij air up

Door met Speekly samen te werken, hebben we onze UGC-advertentieroulatie naar een geheel nieuw niveau kunnen tillen vergeleken met vorig jaar.

De grote creators pool, het duidelijke en gemakkelijk te begrijpen UX-platform en de gestroomlijnde processen met top ondersteuning van Speekly hebben ons eenvoudigweg overtuigd. 😊 We zijn erg benieuwd waar onze gezamenlijke reis ons zal brengen. Wij zijn er klaar voor! 😉

Jouw merk x Speekly

Registreer nu, ontvang aanmeldingen van geschikte creators en laat je UGC-video's produceren

Vanaf €79 per UGC video